Totta´s voorspellingsmodel aanwezig op menukaart KNVB

De maatwerkimpuls

De KNVB start met een een nieuw project: de maatwerkimpuls. Deze maatwerkimpuls is bedoeld voor voetbalclubs uit de Eredivisie en de Jupiler League. Het doel van deze maatwerkimpuls is dat clubs onderzoek laten uitvoeren naar hun supporters. Dit onderzoek moet vervolgens bijdragen aan de professionele ontwikkeling van de club. Daarom is Totta Research gevraagd om de KNVB te helpen bij de ontwikkeling van dit nieuwe project. We passen hierbij één van onze innovatieve onderzoeksmethodes rondom ‘Fanmarketing & Communicatie’ toe. Bij deze onderzoeksmethode maken we onder andere gebruik van een voorspellingsmodel. En hier zijn we trots op!

 

Voorspellingsmodel

Totta gaat dus een algoritmisch model ontwikkelen voor de voetbalclubs. Hiermee kan de voetbalclub precies zien bij welke supporters de kans het grootst is dat ze een seizoenskaart willen aanschaffen of opzeggen. De methodiek die Totta hierbij gebruikt is Machine Learning. De voorspellingen worden dus niet gedaan door middel van traditionele vragenlijsten. Er wordt daarentegen dus gebruikgemaakt van een gedetailleerde analyse van de supporters.

 

Totta data lab

Het voorspellingsmodel is ontwikkeld door Totta data lab. Dit model kan tevens voor andere doeleinden worden ingezet. Voor meer informatie over dit model, Machine Learning of Totta data lab, kun je contact opnemen met Frank Hess. Dit kan via de mail of telefonisch via 06 5388 4583.

Posted on 11 januari 2016

Share the Story

Back to Top