Het meest verleidelijke merk van het jaar 2015 is geworden…

Amsterdam_Brandscan

De winnaar

Met veel trots kunnen wij nu de winnaar presenteren van de Brandscan van 2015; een jaarlijkse studie naar de meest verleidelijke merken. Uit dit onderzoek – dat is afgenomen bij 100 merken – is de stad Amsterdam als verleidelijkste merk uit de bus gekomen. Dit maakten wij op 23 mei bekend tijdens ons event in artis: ‘De top 100 meest verleidelijke merken’. Dit was een succesvol event, waar veel van onze relaties en klanten aanwezig waren. Daarnaast zorgde de aanwezigheid van sprekers zoals Boukje Taphoorn (YouTube), Kim Cramer & Alexander Koene (BR-ND) en Paul Hek (NOS) voor een interessante wending.

 

Het meest verleidelijke merk

Nico Mulder, manager Consumer Marketing bij Amsterdam Marketing, was duidelijk blij toen hij de prijs in ontvangst mocht nemen. ‘Ik had wel verwacht dat we hoog zouden eindigen, maar een eerste plek had ik niet zien aankomen’, aldus Mulder. Wij vroegen ons natuurlijk wél af wat de kracht dan is van Amsterdam; waarom is deze stad zo verleidelijk? ‘Kwaliteit en authenticiteit’, zei hij vastbesloten. ‘We creëren verhalen die inspelen op ons DNA, en we weten deze verhalen op een creatieve en innovatie manier weer te geven’.

 

Top 5

De top 5 verleidelijkste merken bestond verder uit RTL4, Tesla, Apple en YouTube. Er zijn echter bedrijven aanwezig die behoorlijk zijn gedaald ten opzichte van vorig jaar. De meest opvallende zijn Hema en Google. Hema bemachtigde vorig jaar de tweede plaats, maar dit jaar slechts de vijftiende plaats. Nieuwsgierig naar de volledige ranking? Deze kun je hier vinden.

 

Posted on 26 mei 2016

Share the Story

Back to Top