Totta en trendonderzoekbureau freshmark slaan de handen inéén

Toekomst_trendonderzoek

Krachten bundelen

Per 1 januari 2017 slaan Totta Research en trendonderzoekbureau freshmark de handen ineen. De samenwerking die in de afgelopen maanden is gestart wordt hiermee geïntensiveerd.

Freshmark is gespecialiseerd in trendonderzoek en trendactivatie. De eerste projecten zijn inmiddels in uitvoering. ⁠⁠⁠Zo onderzoeken we momenteel hoe de huizenmarkt er in 2030 uit zal zien. Daarbij maken wij een aantal scenario’s.

Trendonderzoek en trendactivatie

Deze samenwerking is een hele mooie aanvulling op de weg die we zijn ingeslagen. We willen onderzoek actiegericht en toekomstgericht maken. Vorig jaar is het Data lab opgericht, waarbij toekomstig gedrag voorspeld kan worden met onder andere big data analyse en machine learning. Trendonderzoek helpt om op kwalitatieve manier inzicht te krijgen in de toekomst. Tegelijkertijd zien we ook dat onderzoek alleen niet altijd genoeg is. Het gaat erom dat het onderzoek aanzet tot actie. De (trend)activatie is daarbij zeer belangrijk.

Een waardevolle aanvulling

Mark Schipper, eigenaar en oprichter van freshmark is ook blij met de samenwerking: ”Door de krachten te bundelen kan freshmark, als jong bureau profiteren van het uitgebreide netwerk en de jarenlange expertise van Totta. Trendonderzoek biedt klanten van Totta een waardevolle aanvulling op het bestaande marktonderzoek dat wordt gedaan. Het geeft focus en richting aan waar klanten morgen naartoe willen met hun organisatie. Met de uitkomsten van trendonderzoek en trendactivatie kan bestaand marktonderzoek verrijkt en aangepast worden. Tot slot past onze samenwerking in de tijdgeest waarin bureaus elkaars expertise gebruiken, versterken en groter maken en tegelijkertijd zelfstandig blijven opereren.”

Meer weten?

Wil je meer weten over deze samenwerking? Op het MIE 2017 verzorgen we op beide dagen workshops over Trendonderzoek in de praktijk!

 

Posted on 13 januari 2017

Share the Story

Back to Top