Pak je kansen met trendonderzoek

Blog_Totta-trendonderzoek

De toekomst is onbekend, dat is leuk en spannend. Soms zou je wel meer willen weten over morgen en daarna. Dat kan! Door middel van trendonderzoek en het uitvoeren ervan duiden we de toekomst. Wij (Mari van Lunenburg van Totta Research en Mark Schipper van freshmark) nemen je in de workshop op beide MIE-dagen mee om samen de nog onbekende context van morgen vorm te geven.

Pak je kansen met trendonderzoek

Trends dienen zich aan op het grensvlak van het bekende en het onbekende en zijn op alle gebieden toe te passen. Op dit moment is er veel onbekend over de wereld om ons heen. Kijk maar naar de buitenlandse politiek met de komst van Trump en de Brexit. Wat gaat dat doen met onze samenleving en hoe beïnvloedt ons dat? Of hoe gaat onze invulling en gedachten over voedsel veranderen? Genoeg redenen dus om de deelnemers in de workshop mee te nemen in het trendonderzoek zoals wij dat invullen. Met trendonderzoek leggen we veranderingen en onbekendheden bloot en kijken vervolgens welke kansen je daarin kunt pakken.

Een frisse blik

Tijdens de workshop geven we de deelnemers in 45 minuten een beleving van trendwatching in de praktijk. Hoe signaleer je trends? Waar start het? We geven je daarin als bezoeker een actieve rol. Vervolgens presenteren we een trend waarbij we de deelnemers de gelegenheid geven om deze trend eerst te analyseren en daarna toe te passen binnen een context die past bij het MIE-thema ‘food for thought’. Met welk resultaat de deelnemers naar buiten gaan is niet te voorspellen… Wat we wél weten is dat de aandacht voor onbekendheden en de kansen die ze kunnen bieden een nieuwe impuls hebben gekregen. De context van morgen krijgt een frisse blik!

De workshops vinden plaats op de volgende momenten. Mis ze niet!

1 februari om 15:00 – 15:45
2 februari om   9:45 – 10:30

 

Posted on 19 januari 2017

Share the Story

Back to Top