Haal meer uit je brandtracker met branding!

Witte puzzel met twee missende stukjes; daarin staat 'think outside the box'

Brandtrackers zijn en blijven onmisbaar om de ontwikkelingen van een merk te volgen. Toch krijgen we steeds vaker de vraag: hoe kunnen we er minder geld aan uitgeven en er toch meer uithalen? Het klinkt als een haast onmogelijke opgave. Toch lukt het ons vaak om dit voor elkaar te krijgen.

 

Emotie in de tracker

Organisaties besteden vaak veel tijd en energie aan het uitdenken, vormgeven en het laden van een merk. Het merk moet ‘smoel’ krijgen en emotie uitstralen. Het valt ons op dat de ontwikkeling van het merk vrij traditioneel wordt bijgehouden; traditioneel vragenlijstonderzoek gericht op functionele en rationele aspecten. Organisaties kunnen de inzichten uit de metingen vaak al voorspellen en nieuwe inzichten worden zelden gevonden. Daardoor zijn brandtrackers vooral een spel van valideren geworden.

 

Onze vernieuwde brandtracker

Totta wil dat brandtrackers inspireren en activeren. Daarom doen wij het anders. Met onze vernieuwde tracker zijn we in staat om ook emotionele merkbeleving bloot te leggen. Dit doen we door onze methodiek 23plusone eraan toe te voegen, waarmee we op intuïtieve wijze de emotionele merkbeleving meten. Dezelfde methodiek gebruiken we ook voor het evalueren en pre-testen van campagne-uitingen. Hierdoor krijgen we een direct verband tussen de communicatie-uitingen en het merk. Zo kunnen we helpen om de campagne-uitingen zo vorm te geven zodat ze zo goed mogelijk bijdragen aan de gewenste (emotionele) positionering van het merk.

 

Inspiratie en activatie

Onze klanten krijgen niet alleen continu toegang tot een online dashboard, maar ontvangen ook een uitnodigende en sprekende rapportage waarmee we vervolgens aan de slag gaan in een interactieve duidingsessie. Zo zorgen we ervoor dat mensen uit verschillende lagen in de organisatie weten waar het merk staat en wat er moet gebeuren: je kan direct gaan werken aan de groei van jouw merk.

Organisaties als Engie en KRO-NCRV gingen je voor! Ben jij er ook al klaar voor?

Posted on 22 juni 2017

Share the Story

Back to Top