Practice what you preach: de meest krachtige merkstrategie!

Merkstrategie

Wie is Jildou Oostenbrug?

Ik ben Jildou Oostenbrug, adviseur en coach. Ik begeleid organisaties en hun professionals in de zoektocht naar zinvol en inspirerend werk, waar de wereld beter van wordt. Lees hier meer over Jildou.

 

Medewerkers zijn dragers van een merk

Een merk en haar bijbehorende merkwaarden kunnen een prachtig kompas zijn voor alles wat een organisatie intern en extern doet. De medewerkers van een organisatie zijn dé dragers van een merk, maar hoe zorg je voor het gewenste ‘merkwaardige’ gedrag? En het liefst op een manier waardoor medewerkers daadwerkelijk geïnspireerd en gelukkig werken? Want dit zorgt ten slotte ook voor gelukkige klanten.

 

Internal branding strategie

Maar nu eerst de vraag: kun je dit eigenlijk wel sturen? Vanuit het klassieke organisatie-denken rol je een internal branding strategie uit binnen een organisatie. Van boven naar beneden, langs een hiërarchische lijn. Ik denk dat dit anders kan. De cruciale factor voor succesvolle internal branding is verbinding; alle medewerkers moet zich écht kunnen verbinden met de merkwaarden van een organisatie. Maar hoe dan? Dit kun je bijvoorbeeld doen door het merk betekenis te geven vanuit de dagelijkse realiteit op de werkvloer. Zelf doen wat je verkoopt. Practice what you preach; wat mij betreft de meest krachtige merkstrategie!

Posted on 6 september 2017

Share the Story

Back to Top