Totta’s benchmarkteam kijkt over grenzen heen

Totta's benchmarkteam geeft een presentatie voor de studenten in de grote vergaderzaal

Een unieke casus

Sergio van Keulen, directeur van Totta’s benchmarkteam, gaf eind augustus een presentatie op Hogeschool InHolland Alkmaar. Hij gaf deze presentatie aan de eindejaarsstudenten Business Studies in het kader van hut project ‘International Sales’. Dit houdt in dat studenten de internationale mogelijkheden gaan onderzoeken voor een bedrijf met een specifieke casus. Maar liefst 24 enthousiaste studenten hebben voor ons gekozen! Vorige week maandag was de kick-off op ons kantoor.

 

Waarom benchmarking?

We zijn erg trots op ons benchmarkteam! Onze benchmarkafdeling is marktleider als het gaat om het ontwikkelen en uitvoeren van benchmarks. Dit doen we voor zowel overheidsinstanties als brancheverenigingen. We helpen onze klanten – in de profit en non-profitsector – met de verzameling en analyse van data. Daarnaast stimuleren en begeleiden wij onze klanten tijdens het vertalen van inzichten van de benchmark naar acties in de praktijk. Bovendien heeft Totta – los van andere benchmarkoplossingen – een eigen benchmarksoftware in huis: het CViews platform. CViews is een online applicatie die organisaties helpt om organisatie- en branchebrede benchmarks in een veilige en gebruiksvriendelijke omgeving uit te voeren.

 

Totta goes international!

Team benchmarking heeft al eerder over de landsgrenzen gekeken. We hebben bijvoorbeeld projecten in België, Frankrijk, Zuid-Afrika en Indonesië uitgevoerd. De deur staat dus al op een kier. Totta wil als data-driven marktonderzoeksbureau onderzoeken hoe we met ons benchmarkportfolio de buitenlandse markt kunnen benaderen en vervolgens kunnen betreden. Wij gaan daarom op zoek naar directe haakjes om ons in deze én in andere markten te positioneren.

 

Mutual Benefits

Het project van de studenten sluit naadloos aan op het ontwikkeltraject waar Totta deze maand mee begint. Op verzoek van RVO Nederland gaat Mutual Benefits drie maanden lang met Totta’s benchmarkportfolio aan de slag. Mutual Benefits is een consultancybureau dat zich richt op de internationale groei van ‘Digital Champions’. Samen met Mutual Benefits en de studenten zal ons benchmarkplatform de go-to-markets definiëren, de groeipotentie van deze markten inventariseren en de ‘international development needs’ in kaart brengen. Op basis van de adviezen van Mutual Benefits en de studenten, zal Totta een strategie ontwikkelen die ons benchmarkplatform een extra boost geeft. Op deze manier zal onze ‘business development’ over de landsgrenzen heengetild worden.

 

Benchmarking buiten de bestaande kaders

De studenten voeren niet alleen een uitgebreide land-, branche- en bedrijfsanalyse uit. Ze gaan ook in tweetallen op zoek naar mogelijke leads voor ons benchmarkplatform. Daarbij zoeken de studenten niet alleen naar mogelijke klanten, maar ook naar geschikte partners in het buitenland die onze benchmarkpropositie kunnen vermarkten.

 

Meer informatie?

Voor vragen kun je terecht bij Patrick Kant, Senior Consultant bij Totta Research.

Posted on 2 oktober 2017

Share the Story

Back to Top