Totta’s benchmarkteam kijkt over grenzen heen

Een unieke casus

Eind augustus gaf Sergio van Keulen, directeur van Totta’s benchmarkteam, een presentatie op Hogeschool InHolland Alkmaar. Hij gaf deze presentatie aan de eindejaarsstudenten Business Studies in het kader van het project ‘International Sales’ van de Hogeschool. Dit houdt in dat studenten de internationale mogelijkheden voor een bedrijf met een specifieke casus gaan onderzoeken. Maar liefst 24 enthousiaste studenten hebben voor onze casus gekozen! Vorige week maandag was de kick-off op ons kantoor.

 

Waarom benchmarking?

We zijn erg trots op ons benchmarkteam! Onze benchmarkafdeling is marktleider als het gaat om het ontwikkelen en uitvoeren van benchmarks voor overheidsinstanties en brancheverenigingen. We helpen onze klanten in de profit- en publieke sector met de dataverzameling en analyse. Daarnaast stimuleren en begeleiden wij je tijdens het vertalen van inzichten van de benchmark naar acties in de praktijk. Bovendien heeft Totta – los van andere benchmarkoplossingen – een eigen benchmarksoftware in huis: het CViews platform. CViews is een online applicatie die organisaties helpt om organisatie- en branchebrede benchmarks in een veilige en gebruiksvriendelijke omgeving uit te voeren.

 

Totta goes international!

Team benchmarking heeft al eerder over de landsgrenzen gekeken en een aantal projecten in het buitenland uitgevoerd. Bijvoorbeeld in België, Frankrijk, Zuid-Afrika en Indonesië. De deur staat dus al op een kier. Totta wil als data-driven marktonderzoekbureau de focus aanbrengen en onderzoeken hoe we met ons benchmarkportfolio de buitenlandse markt kunnen benaderen en vervolgens kunnen betreden. Wij gaan daarom op zoek naar directe haakjes om zich in deze én in andere markten te positioneren.

 

Mutual Benefits

Het project van de studenten sluit naadloos aan op het ontwikkeltraject waar Totta deze maand mee begint. Op verzoek van RVO Nederland gaat Mutual Benefits drie maanden lang met Totta’s benchmarkportfolio aan de slag. Mutual Benefits is een consultancybureau dat zich richt op de internationale groei van ‘Digital Champions’. Samen met Mutual Benefits en de studenten zal ons benchmarkplatform de go-to-markets definiëren, de groeipotentie van deze markten inventariseren en de ‘international development needs’ in kaart brengen. Op basis van de adviezen van Mutual Benefits en de studenten, zal Totta een strategie ontwikkelen die ons benchmarkplatform een extra boost geeft om de ‘business development’ over de landsgrenzen te tillen.

 

Benchmarking buiten de bestaande kaders

Naast een uitgebreide land-, branche- en bedrijfsanalyse, gaan de studenten in tweetallen op zoek naar mogelijke leads voor ons benchmarkplatform. Daarbij zoeken de studenten niet alleen naar mogelijke klanten, maar ook naar geschikte partners in het buitenland die onze benchmarkpropositie kunnen vermarkten.

 

Meer informatie?

Voor vragen over de internationale koers van ons benchmarkplatform kun je terecht bij Patrick Kant, Senior Consultant bij Totta Research.

Posted on 2 oktober 2017

Share the Story

Back to Top