Totta aanwezig op Digital Analytics Congres in Utrecht

Een drukbezochte zaal met mensen die aan het netwerken zijn

Het Digital Analytics Congres woensdag 11 oktober

Precies een week geleden waren we aanwezig op het Digital Analytics Congres in Utrecht. Een interessant event voor Totta, omdat wij ons steeds verder specialiseren in de datakant binnen marktonderzoek. Het congres werd voor de tweede keer door de MOA georganiseerd. Dit jaar zijn er maar liefst meer dan 200 online specialisten en professionals op afgekomen.

 

Vele hoogtepunten

Er waren veel hoogtepunten op deze dag, waaronder de keynote van consumentenpsycholoog en CRO expert Bart Schutz en de keynote van professor Stéphane Hamel van de Université Laval in Quebec te Canada. Bovendien waren er inspirerende cases van onder andere De Bijenkorf, KLM, Travelbird, Picnic, EDM en Coders Co.

 

Twee datagerelateerde keynotes

Bart Schutz opende het congres en wist op enthousiaste wijze de aandacht te trekken en relevante insights te geven over online communicatie en klantpsychologie. Vervolgens kwam Stéphane Hamel aan het woord. Daar waar Bart Schutz veelal inging op de nog onontdekte kant van online data, ging Stéphane Hamel in op de gigantische hoeveelheid data die we al tot onze beschikking hebben. Hij beantwoordde de vraag hoe Lean Six Sigma – een bewezen methodiek die voor betere bedrijfsresultaten zorgt –  organisaties hiermee kan helpen. Hij lichtte bovendien toe hoe je ervoor kunt zorgen dat jij de beslissende factor bent.

 

De nieuwe privacywetgeving

Een ander thema dat centraal stond tijdens het congres, is de wet- en regelgeving voor ePrivacy en de GDPR. De GDPR is per 25 mei 2018 van kracht. Wij hebben hiervoor al een strategie ontwikkeld en de nodige voorbereidingen getroffen. Deze wet- en regelgeving werd toegelicht in de keynote van Aurelie Pols en de presensatie van Webtrackers. De keynote en presentatie gingen niet alleen over de gevolgen hiervan, maar ook over de kansen die het de organisatie biedt.

 

De klant centraal

De dag werd afgesloten door Thanassis Thomopoulos van Google. Hij ging met name in op de rol van de consument. Want waar blijft de klant als we steeds meer bewegen naar een wereld van data en technologie? Hoe zorg je ervoor dat juist de klant centraal blijft staan?

 

Een groot succes

Het Digital Analytics Congres was wederom een succesvol event. We beschikken nu over veel nieuwe inzichten en achtergronden van mensen en organisaties die van Digital Analytics hun vak hebben gemaakt.

Posted on 18 oktober 2017

Share the Story

Back to Top