23plusone

23plusone is unieke, emotionele taal en representeert 24 gevalideerde (gevisualiseerde) emotionele drijfveren als veiligheid, verbondenheid, plezier en schoonheid. Intuïtief, leuk en voor iedereen in de organisatie te begrijpen.

In imago-onderzoek biedt het model inzicht in de gap tussen gewenste en huidige beleving, het onderscheidend vermogen en de ontwikkeling van het merk in de tijd. Tevens biedt het model uniek inzicht in de ware (onbewuste) aantrekkingskracht van het merk en waardevolle nieuwe input om dit te verbeteren, wat bewezen effect heeft op merkoverweging, voorkeur en gedrag. Een model dat merkonderzoek praktisch maakt.

23plusone vormt de rode lijn in onze onderzoeken om te meten en op te sturen. Met 23plusone meten we de emotionele beleving van het merk en campagnes. Door campagnes hierop te pretesten heb je meer grip op de ontwikkeling van de campagne.
Het beantwoord vragen als; welke uiting moeten we kiezen om de gewenste merkbeleving te realiseren? Wat is de beleving van de campagne en hoe goed draagt deze bij aan de merkbeleving?

 

Inzicht onder water

Omdat een groot deel van onze beleving bij merken en campagnes onbewust gebeurt, zijn expliciete vraagstellingen onvoldoende betrouwbaar. Zij bieden slechts inzicht in het topje van de ijsberg – hetgeen wat mensen willen en kunnen zeggen. 23plusone helpt ons om inzicht te krijgen in de emotionele beleving.

 

Wetenschappelijk

Het model is het resultaat van extensief wetenschappelijk onderzoek vanuit de vraag ‘waarom voelen sommige merken beter dan andere?’. Het onderzoek identificeerde deze drijfveren en belangrijke merkverleidingswetten waarmee wij organisaties helpen strategische keuzes te maken. Want door deze drijfveren te raken ontstaan positieve gevoelens, voorkeur, loyaliteit en positief gedrag (aankoop).

 

Licensed friend

Totta is licensed friend van 23plusone. Wij zijn het enige marktonderzoeksbureau met een licentie op het model. Andere licensed friends zijn marketeers, reclamebureaus, storytellers en designers waarmee wij samenwerken om klanten verder te helpen.

Back to Top