Attributiemodel

attributiemodel

Onze datascientists zijn druk bezig geweest met het attributiemodel. Dit model is in eerste instantie ontworpen voor retailers.

Attributiemodel voor retailers

Voorbeeld: de ene winkel doet het immers vaak opvallend beter dan de andere. Hoe komt dat? Is het ‘t management, is het de ligging, de plaatselijke reclame, de concurrentie? Heel veel factoren zullen van invloed zijn op het resultaat, maar in welke mate? Welke factor is het meest van invloed en waar kan je op sturen?

Welke factoren dragen het meest bij aan succes?

Met onze ‘multi source data analytics’ geven wij aan wat elke factor bijdraagt aan het resultaat. Hierdoor heb je begrip van de verschillen tussen de winkels, en grip op waar je op moet sturen. Je weet wat de belangrijkste factoren zijn voor je resultaat. Door onderscheid te maken tussen beïnvloedbare en niet-beïnvloedbare factoren heb je een zuivere bepaling van het verschil en kan je zo gericht per winkel verbeteracties in gang zetten.

Meerdere toepassingen attributiemodel

Een andere mogelijke toepassing is het vinden van ‘white spots’: als ik een nieuwe vestiging zou willen openen, waar zou ik dat dan het best kunnen doen?

Back to Top