Brandtracker

Brandtrackers bieden organisaties op continue wijze grip en zicht op de ontwikkeling van hun merk. Het biedt inzicht in de ontwikkeling van de merkprestaties en de merkgezondheid (de knoppen om de prestatie te verbeteren, zoals het merkimago). Een helder en praktisch instrument.

Brandtrackers zijn en blijven onmisbaar om de ontwikkelingen van een merk te volgen. Helaas hebben brandtrackers vaak last van een ‘wear-out’ onder de gebruikers en meelezers. De inzichten uit de metingen zijn voor hun vaak voorspelbaar en écht nieuwe inzichten worden zelden gevonden. Bovendien vergt een brandtracker vaak een groot deel van het onderzoeksbudget.
De uitdaging zagen wij in het sneller, actiegerichter en kostenefficiënter te maken.

 

Totta’s brandtracker 2.0

Wij zorgen ervoor dat een brandtracker weer inspireert en activeert in plaats van alleen valideert. We geven de gebruikers praktisch inzicht in de mentale en fysieke beschikbaarheid van het merk en leggen hiervoor de focus op de emotionele relevantie. Hoe kan het merk mensen écht raken en in beweging brengen? Wij veranderen de brandtracker van barometer naar sturingsmechanisme en geven input voor de lange termijn merkgroei.

Onze klanten krijgen niet alleen continu toegang tot een online dashboard, maar ontvangen ook een uitnodigende en sprekende rapportage waarmee we vervolgens aan de slag gaan in een interactieve duidingssessie. Zo zorgen we ervoor dat mensen uit verschillende lagen in de organisatie weten waar het merk staat en wat er moet gebeuren. Je kan direct werken aan de groei van jouw merk.

 

Wat kun je met een brandtracker?

 
Onze brandtracker geeft antwoord op de vragen:

  • Hoe scoort het merk op belangrijke KPI’s?
  • Wat is de mentale en fysieke beschikbaarheid van het merk?
  • Hoe sterk is de positie van het merk t.o.v. de concurrentie?
  • Wat zijn ontwikkelingen in de merkprestaties?
  • Waar dient het merk op te focussen om merkgroei te realiseren?
Back to Top