Campagne pre-test

Pretesten helpt om keuzes te maken voordat de campagne live gaat. Er zijn verschillende momenten waarop een pre-test relevant is. Het kan ingezet worden voor een go/no-go moment of om te kiezen tussen conceptuitingen. Beslis je om de social campagne ook in te zetten op TV? Welke uiting heeft het gewenste effect hebben op de merkbeleving en ontwikkeling van de merk KPI’s? Keuzes die niet alleen op buikgevoel moeten worden gemaakt.

Middels een campagne pretest ontvang je binnen een korte doorlooptijd van 3 dagen helder inzicht in de beleving en het potentieel effect van de (concept)uiting. Hierdoor kan je gefundeerde keuzes maken en grip krijgen op de ontwikkeling van het merk. Een relatief kleine investering om het marketingbudget efficiënter te besteden. Want hoe zonde is het als de campagne een negatief effect op het merk heeft?

Totta’s campagne pre-test
Campagne pre-testen is niet uniek, maar wel de manier waarop wij dat doen.
Totta pre-test uitingen ook met gevalideerde emotionele drijfveren. Welke gevoelens roept de uiting op en komen deze overeen met de gewenste gevoelens? Hoe sterk is de uiting, maar ook hoe kan de uiting sterker en effectiver? Omdat we dezelfde taal gebruiken om de emotionele merkbeleving te meten, weten we ook wat het effect van de uiting op het merk zal zijn.
We bieden het merk waardevol én relevant grip op de ontwikkeling van het merk.

Een pre-test biedt antwoord op de vragen:
Wat is de bewuste en onbewuste beleving bij de uiting(en)?
In hoeverre komt deze overeen met de gewenste beleving?
Hoe sterk is de boodschap- en merkoverdracht?
Wat is de waardering van de campagne?

Back to Top