Internal branding onderzoek

Marketeers, brand managers, directie en het branding- of reclamebureau zijn vaak de aangewezen personen om na te denken over de strategie van het merk. In onze ogen wordt er dan een andere hele belangrijke groep van merkenbouwers over geslagen: de medewerkers. Wij zijn ervan overtuigd dat échte merkkracht van binnenuit komt. Het imago wordt niet alleen gevormd door wat een campagne aan de wereld vertelt. In deze transparante wereld gaat het ook om de stem van de medewerkers.

Wat drijft medewerkers, hoe beleven zij het merk en hoe zien zij de toekomst. Wanneer zij zich (niet) gehoord voelen, heeft dat effect op hun betrokkenheid, gedrag, het beeld van de buitenwereld en tenslotte de groei van het bedrijf. De medewerkers maken daarom het verschil.

 

Identiteit

Ons intern merkengagement onderzoek brengt de identiteit van de gehele organisatie in kaart en geeft iedereen een stem. Hoe beleven zij het merk nu en hoe zouden zij het merk in de toekomst willen zien? Het zal je verbazen hoeveel inspiratie het oplevert. En wanneer het merk aantrekkelijk gemaakt is, staat er een betrokken organisatie klaar om het uit te dragen!

 

Wat zijn de mogelijkheden met internal branding onderzoek?

Het onderzoek biedt inzicht in:

  • De organisatorische identiteit. Wie zijn de medewerkers? Wat zijn de gemeenschappelijke drijfveren?
  • Hoe verbonden en trots voelt men zich met het merk?
  • Hoe goed kennen zij de merkwaarden?
  • Hoe beleven de medewerkers het merk en hoe zouden zij het in de toekomst willen zien (huidige en toekomstige merkbeleving).

Met als uiteindelijk resultaat ook acceptatie en draagvlak door medewerkers om het merk uit te dragen richting klanten.

Back to Top