Het Concertgebouw

Het zwart-witlogo van Het Concertgebouw

Inleiding

Het Concertgebouw is een van de beroemdste en best bezochte concertzalen ter wereld. De concertzaal ziet het als zijn missie om mensen, jong en oud, te verbinden en te verrijken met een sublieme muzikale ervaring. Jaarlijks vinden bijna 900 activiteiten plaats voor zo’n 700.000 bezoekers.

 

Uitdaging

Het Concertgebouw wil graag nog meer bezoekers trekken en bezoekers nog loyaler maken. Daarom is de concertzaal op zoek naar manieren om structureel, snel en efficiënt meer klantinzichten te verzamelen. Daarnaast is de concertzaal op zoek naar mogelijkheden om bezoekers te betrekken bij co-creatie en online kwalitatief onderzoek.

 

Oplossing

Een oplossing voor deze behoefte is een online panel. De bezoekers van Het Concertgebouw zijn erg betrokken en daarom zeer bereidwillig om aan een panel deel te nemen.

 

Resultaat

Via het panel staat Het Concertgebouw in contact met zijn bezoekers. De concertzaal leert van zijn bezoekers en weet wat hun voorkeuren zijn. Deze input wordt onder andere gebruikt om het marketing- en communicatiebeleid te bepalen. Ook zet de concertzaal het panel in om nieuwe ideeën te genereren en om ideeën vanuit de organisatie te toetsen en aan te scherpen.

 

Wil je meer weten over deze klantcase? Neem dan contact op met collega Wim Woning.

Back to Top