Media optimalisatie

klantbeleving-technologie

We kunnen campagne-effectonderzoek goed uitbreiden met media optimalisatie. Hiermee helpen we organisaties om meer effect te realiseren met hun mediabudget. Onze media-analyse biedt inzicht in het effect van het gebruik van ieder mediumtype en zelfs de specifieke websites, zenders en tijdstippen op belangrijke KPI’s als voorkeur, bekendheid en websitebezoek. Welke mediamix heeft het meeste effect? Hiermee wordt het mogelijk om de kosten per effect van de eerstvolgende campagnes te verlagen en daarmee het mediabudget efficiënter te besteden.

 

Methoden

Wij gebruiken verschillende methoden om het effect van verschillende mediatypen te meten. Vaak vragen we in een post-test het mediagedrag van de belangrijkste kanalen uit en koppelen we deze aan de media-investeringen (o.a. uitzendschema’s). Het bereik van online-campagnes en het websitebezoek meten we op door de online uitingen en websitepagina’s te taggen (passive measurement).

 

Wat zijn de mogelijkheden met media optimalisatie?

De vragen die we in ons media optimalisatie beantwoorden zijn:

  • Welke media-mix heeft het meeste effect op brand KPI’s?
  • Wat voegt iedere mediumtype toe aan de mediamix?
  • Wat is de wear-out van de campagne?
  • Wat is de minimaal benodigde contactfrequentie?
  • Hoe kan ik een mijn media-inzet verbeteren?
Back to Top