Analytics: story mining, speech en text analytics

Klantgedreven marketing betekent feitelijk klantgedrag analyseren

Het meten van klanttevredenheid geeft een beperkt inzicht in wat klanten beweegt. Wat maakt het dat een klant wel of niet opzegt? Waarom lukt het niet om vragen digitaal te beantwoorden? Waar zitten de knelpunten in de processen? Om antwoord op deze vragen te krijgen moeten we gaan luisteren naar wat klanten daar zelf over zeggen.

Story mining

Telefoongesprekken, e-mails, chatberichten etc. geven allemaal feitelijke meningen van klanten weer. Alleen is het analyseren van al deze klantverhalen onbegonnen werk. Met de opkomst van nieuwe technologieën zoals speech analytics en artificial intelligence is het mogelijk om al deze ongestructureerde klant feedback in kaart te brengen, nader te analyseren en van daaruit de organisatie veel gerichter verbeteringen te laten doorvoeren.

Slimmer luisteren naar je klanten

Totta analyseert taal. We doen dit voor energiemaatschappijen, telecomoperators, de Leisure industrie, gemeentes, webwinkels etc. Hierdoor hebben we verschillende best practices ontwikkeld, die we kunnen inzetten om te zien wat goed werkt voor júllie organisatie.

Een Proof of Concept (PoC)

Om er zeker van te zijn dat onze oplossing naadloos aansluit op de wensen en eisen van jouw organisatie, bieden wij een proof of concept aan. Aan de hand van een steekproef aan opgenomen klantgesprekken nemen we jouw organisatie mee door alle stappen van story mining. Van eerste analyse tot en met concrete en aantoonbare resultaten. Dat allemaal zonder kostbare implementaties. Daarna kijken we of en hoe story mining structureel ingezet kan worden.

Attributiemodel

Attributiemodel is door de datascientists van Totta onworpen ‘multi source data analytics’ model dat inzicht geeft in wat elke van meerdere factoren bijdraagt aan het totale resultaat.

Klantbeleving – case

Verhogen klanttevredenheid – case

Proof of Concept – case

Attributiemodel

Back to Top