Branding & Communicatie

Missie: merken helpen om mensen in beweging te krijgen.

Ons uitgangspunt is dat wij niet meten om het meten. Wij helpen organisaties om met hun merk mensen in beweging te brengen. Om een merk te ontwikkelen dat mensen raakt en zo goed voelt dat deze boven andere merken wordt gekozen.

Grip en zicht krijgen in de exacte drijfveren achter koopgedrag is erg lastig. Mensen kiezen immers primair op basis van intuïtie. Met een combinatie van expertises – van psychologie, neuromarketing en behavioural economics helpen wij organisaties om door de bomen het bos zien. Wij beschikken over de juiste kennis en tools om organisaties te helpen om met hun merk de consument in beweging te krijgen.

Wij gaan belangrijke stappen verder dan de traditionele vormen van branding & communicatie onderzoek. Zo combineren wij de wetmatigheden van Emotive Branding, Internal Branding en Byron Sharp.

Aantrekkingskracht van een merk

De aantrekkingskracht naar een merk wordt bepaald door:

De fysieke beschikbaarheid
Mentale beschikbaarheid

De fysieke beschikbaarheid staat voor de mate waarin men het merk kan kopen (easy to buy). Dit wordt bepaald door de vindbaarheid, relevantie en herkenbaarheid van het merk. De mentale beschikbaarheid staat voor de mate waarin je aan het merk denkt op een relevant moment. Hoe sterk leeft het merk in het hoofd van de consument en vooral: hoe sterk weet het merk onze drijfveren te raken?

Wij zijn er van overtuigd dat de beleving van een merk niet alleen bepaald wordt door de marketing communicatie, maar ook door de cultuur van het bedrijf. Het merk is immers niets anders dan de mensen die er werken. Het is daarom belangrijk dat medewerkers zich verbonden voelen en trots zijn op het bedrijf en merk waar zij voor werken. Dit zorgt niet alleen voor een hogere betrokkenheid in het uitdragen van merkwaardig gedrag, maar ook voor minder ziekteverzuim en hogere efficiëntie. Een dergelijke verbonden en energieke cultuur wordt op haar beurt ook extern duidelijk zichtbaar.

Wij helpen jou met het vergroten van de fysieke en mentale beschikbaarheid van het merk. Wij worden blij van onderzoeken waar vernieuwing mogelijk is.

Meer weten?

Wil je meer weten over branding & communicatie? Neem dan contact op met  Bart Wichers. Je kunt ons ook telefonisch bereiken via 020-5141 320.

Onze specialismen

Wij zijn gespecialiseerd in branding en communicatie & mediaonderzoek. Lees per pijler meer over hoe wij specifieke vraagstukken beantwoorden.

Communicatie- en mediaonderzoek

Klantcases

Crossmedia campagne effectonderzoek

Media optimalisatie

Brandtracker

Merkimago-onderzoek

Internal branding onderzoek

Campagne pre-test

Intuïtieve Associatie Test

Back to Top