Branding & Communicatie

Mensen in beweging krijgen met jouw merk

Wij helpen organisaties om mensen in beweging te brengen met hun merk. We helpen ze een merk te ontwikkelen dat mensen raakt en bovendien zo goed voelt, dat deze boven andere merken gekozen wordt. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onderzoek praktische handvatten en aanbevelingen oplevert, die gelijk omgezet kunnen worden in actie.

 

Emotionele drijfveren

Mensen zijn emotionele wezens en kiezen hun merk op gevoel. Dat is waar we bij Totta in geloven. Als iets goed voelt dan kiezen we ervoor, anders laten we het links liggen. Dit gevoel wordt bepaald door de mate waarin het merk onze (emotionele) drijfveren aanspreekt. Toch bepaalt dit gevoel uiteindelijk maar een deel van de uiteindelijke merkkeuze. Want als je niet zichtbaar bent, word je ook niet gekocht. Als je niet genoeg opvalt, word je niet herkend. Maar ook als je wél opvalt maar hetzelfde doet als andere merken, kiest de consument misschien onbewust voor een ander merk.

 

Onbewust gedrag

En juist naar dat onbewuste gedrag zijn we op zoek bij Totta. We willen precies weten wat de consument heeft getriggerd. Uit onderzoek weten we allang dat een klant die een winkel binnenloopt, lang niet altijd met het merk naar buiten komt dat hij of zij ‘op papier’ het verleidelijkst vindt.

 

De interne schakel

Ten slotte moet men intern ook de merkwaarden goed kennen. Bovendien moeten medewerkers zich er ook naar gedragen, wil je gegarandeerd zijn van een succesvolle uitrol van de merkstrategie.  Daarom vinden we het belangrijk dat men intern een schakel is die niet mag ontbreken, zowel in het onderzoekstraject als bij het veranderingsproces.

Media optimalisatie

Brand & Campaign Tracking

Imago-onderzoek

Internal branding onderzoek

Campagne pre-test

Back to Top